Waar kan ik een afspraak maken, verplaatsen of afzeggen?

U kunt uw afspraak maken, verplaatsen of afzeggen door te bellen, te mailen of langs te komen bij een van onze praktijken. Op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) doen wij ons best om u, bij geen gehoor, nog op dezelfde dag terug te bellen. Bekijk het overzicht van de praktijken van FysioHolland voor een afspraak bij u in de buurt. Maakt u voor het eerst een afspraak? Houd dan uw BSN bij de hand, dan kunnen wij u sneller van dienst zijn.

Afspraak afzeggen

U kunt uw afspraak tot 24 uur van te voren kosteloos verplaatsen of afzeggen. Indien u tenminste  24 uur van te voren contact opneemt, wordt de gereserveerde tijd niet in rekening gebracht. Ga naar het overzicht van de praktijken van FysioHolland voor contactgegevens.

Wordt/worden mijn fysiotherapie/behandelingen vergoed?

Klik hier voor meer informatie over de vergoeding voor fysiotherapie.

Heb ik een verwijzing van mijn huisarts nodig voor fysiotherapie?

U heeft voor fysiotherapie geen verwijsbriefje van de huisarts nodig. U kunt meteen een afspraak maken met een fysiotherapeut bij u in de buurt. Om een fysiotherapeutische diagnose te stellen en een behandelplan te schrijven, stelt de fysiotherapeut u een aantal vragen over uw functioneren met betrekking tot werk, alledaagse zaken en/of sport. We brengen dan samen met u de invloed van een eventueel aanwezige medische aandoening in kaart waarbij we overleg voeren met uw behandelend medicus. 

Kan ik ook fysiotherapie aan huis krijgen?

In bepaalde gevallen kan (een deel van) de behandeling aan huis plaatsvinden, bijvoorbeeld in het geval van een nieuwe heup. Heeft u een vraag over fysiotherapie thuis, neem dan contact op met een fysiotherapiepraktijk bij u in de buurt en we helpen u graag verder. Wilt u thuis worden behandeld voor overige klachten, vraag dan bij uw arts of (ziekenhuis)specialist om meer informatie en een verwijzing voor fysiotherapie aan huis.

Wat zijn de openingstijden?

De meeste van onze praktijken zijn open van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur. Veel vestigingen hebben ruimere openingstijden en zijn ook 's avonds en op zaterdag geopend. Wilt u weten wanneer de praktijk bij u in de buurt geopend is? Bekijk voor actuele openingstijden het overzicht van onze fysiotherapiepraktijken.

Wat moet ik meenemen naar een behandeling?

Handdoek, legitimatiebewijs (ID, paspoort of rijbewijs) en (indien nodig) een verwijsbrief van de arts of specialist. 

Staat FysioHolland ingeschreven bij het Kwaliteitsregister van de Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF)? 

Ja, alle fysiotherapeuten van FysioHolland voldoen aan de door de KNGF gestelde kwaliteitseisen en zijn geregistreerd in het Centraal Kwaliteitsregister van de KNGF.

Heeft FysioHolland een klachtenregeling?

Ja, onze klachtenregeling vindt u hier. Heeft u een klacht over de behandeling of de manier waarop wij met u omgaan, dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor uzelf, voor andere cliënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie.

Heeft u nog geen antwoord op uw vraag?

Mail dan naar info@fysioholland.nl.

Huisregels FysioHolland

  • In alle ruimtes is het verboden te roken.
  • De oefenruimte alleen met schone sportschoenen betreden.
  • Een handdoek bij gebruik van behandelbank en/of trainingsapparatuur is vereist.
  • Wilt u geen waardevolle spullen achterlaten als u gaat trainen in de oefenzaal. FysioHolland is niet aansprakelijk voor schade aan en/of vermissing van zich in dit gebouw of binnen directe omgeving van dit gebouw bevindende eigendommen/bezittingen van bezoekers.
  • U dient op tijd aanwezig te zijn voor uw afspraken.
  • Het kan gebeuren dat u een afspraak wilt wijzigen of afzeggen. Dit kunt u doen tot 24 uur van tevoren. Anders zijn wij genoodzaakt het bedrag bij u in rekening te brengen.  
  • Gebruik van mobiele telefoons is niet toegestaan i.v.m. verstoring van de behandeling.
  • Alle fysiotherapeuten die werken bij FysioHolland zijn geregistreerd in het BIG-register en in het Centraal Kwaliteitsregister. Dit geldt voor alle specialisaties.
  • Omdat polisvoorwaarden onderling verschillen, is het uw eigen verantwoordelijkheid uit te zoeken hoeveel behandelingen uw verzekering vergoedt. Indien u niet of onvoldoende verzekerd bent, wordt de behandeling bij u in rekening gebracht. 
  • Er wordt tussentijds en aan het eind van de behandeling gerapporteerd aan de verwijzer/huisarts in overleg met u. Indien u hier bezwaar tegen heeft, kunt u dit kenbaar maken bij een van de fysiotherapeuten. 
  • Indien u opmerkingen en/of ideeën heeft ter verbetering van onze dienstverlening, dan stellen wij het zeer op prijs als u dit aan ons kenbaar maakt. U kunt dit zowel mondeling als schriftelijk aan ons doorgeven. Elke vestiging heeft ook een ideeënbus.
  • Heeft u klachten over de behandeling of de manier waarop wij met u omgaan, dan is het goed om dit kenbaar te maken. Levert een persoonlijk gesprek of bemiddeling niet het gewenste resultaat op, dan kunt u gebruik maken van een klachtenprocedure. U kunt natuurlijk contact opnemen met uw praktijk van FysioHolland of een e-mail sturen naar info@fysioholland.nl
  • FysioHolland hanteert de Wet van Bescherming Persoonsgegevens.
  • U heeft het recht op inzage in uw dossier en het ontvangen van een afschrift van gegevens. Dit kunt u schriftelijk bij ons aanvragen.